Jiný druh posilování


Sportování bez posilování prakticky není možné. I při pomalé chůzi nabíráte svalovou hmotu a zpevňujete svalstvo. O jízdě na kole, běhání nebo plavání ani nemluvě. Chcete-li však své svaly napumpovat ještě mnohem více, budete muset zvedat těžká závaží. Většina lidí nemá k dispozici všechny potřebné nástroje k tomu, aby dokázali posílit všechny svalové struktury na svém těle. Proto chodí do posilovny nebo fitness, což stojí peníze. Na to, abyste se dostali do formy, ale nepotřebujete permanentku do tělocvičny nebo desítky tisíc na adekvátní vybavení. Světe div se, bohatě vám postačí guma za pár stovek.
plavčík u bazénu


Nic neváží


Posilování s gumou se vám může zdát jako ztráta času, ale rozhodně tomu tak není. I s tímto „nástrojem“ dokážete dostatečně zpevnit a posílit všechny důležité svalové partie. Mezi největší plusy posilovací gumy rozhodně paří její nízká cena a samozřejmě minimální hmotnost. Zatímco tahat někde třicetikilové jedno ruční činky je práce pomalu pro kulturistu, cvičební gumu si klidně schováte do kapsy. Můžete si tak jednoduše zatrénovat třeba v parku bez toho, aniž byste s sebou museli složitě tahat těžká břemena.
čínka u vody
Mnoho variací

Posilování s činkami funguje na principu zvedání těžkých břemen. Čím vyšší váha, tím více svaly zabírají a také více rostou a zpevňují se. Guma funguje ale na zcela odlišném základu. Při správném použití vytváří odpor, který musí cvičenec svou silou překonávat. Existují modely, které jsou určeny prakticky pro každého. Koupit se ale samozřejmě dají i gumy s větším odporem. Modely určené pro pokročilé už bývají skutečně oříškem i pro zkušené svalovce. Je sice pravda, že pouze pomocí gumy se z vás nikdy nestane kulturista, jelikož odpor i té nejsilnější není dostatečný, ale pořád jde o nástroj, se kterým dokážete zpevnit celé tělo. Důkazem funkčnosti je fakt, že se standardně používá jak při rehabilitacích, tak i při tréninzích profesionálních sportovců.

 

 

 

Ohodnoťte příspěvek